miércoles, 26 de octubre de 2011

UN PASSEIG PER LA PLATJA

Sempre ens ha agradat donar un bon passeig per la platja, sobretot,  després d’algun temporal de mar en el que la sorra queda plana i dura, quedant al descobert detalls i informació com, per exemple, la que a continuació us presente.

Mero.
Mai he vist un mero sobre el meu kayak però sí a vora mar encara viu, en la platja acabat de morir o bé, com aquest en la platja mort i havent donat part del seu cos als depredadors. Possiblement en alguna ocasió, problemes de descompressió deixen a esta fantàstica especie sense possibilitat de recuperació i acaben en les nostres platges arrossegats per les corrents.



Medusa de veleta
Detall de meduses que poden eixir després d’algun temporal sobretot amb molt de vent de procedència marítima. Aquesta especie viu en superficie i es arrossegada pels vents ajudada per la seua vela. He buscat en la xarxa i possiblement es tracte de la “velella velella”.



Ou de rajada.


Cranc de arena
Detall d’un cranc de platja (calavereta) que just ahir ha eixit a acompanyar a la meua família en un passeig per la platja. Se li dona el nom de calavereta pel peculiar dibuix que presenten alguns dels exemplars. Perfecte mimetisme amb la sorra de les nostres platges. Un dels aliments preferits dels grans espàrids com la Dorada.



“Barqueta” de la sépia.
Moltes són les barquetes de sépia que apareixen per les nostres platges. Observant-les detingudament podem deduir que moltes d’elles han sigut atacades pels grans depredadors.



Si volem seguint gaudint d’aquestos bonics passejos cal aportar el nostre granet, cuidant les nostres costes i evitant en lo possible imatges com les que a continuació es mostren. Aquesta és, sobretot, la intenció d’aquest article.






Fotografia: Pescaatot.

Salutacions.



6 comentarios:

Goam dijo...

Interesante articulo Marcos..Por fin se que era eso negro que veia flotando y de lo que llegué a pensar que eran Murciélagos ahogados,jajaja.
A los huesos de Sepia solo habría que pintarles unos ojos y a pescar,menudas dentelladas,pero sobre todo me quedo con el mensaje final,cuidemos hoy lo que queramos conservar para mañana...Saludos!!!

pescaatot dijo...

Sí, Nacho, muy curiosa la forma de estos huevos. Sí, muchas de las conchas de sepia salen a la orilla con estos dentellazos.
Aprovecho para daros las gracias a todos por vuestras 1000 visitas.

Saludos.

Pedro dijo...

de tot un poc eh marcos, boniques foto y molt curioses. enhorabona.

Jaimito dijo...

Muy curioso tu árticulo Marcos a mi tambien me gusta pasearo correr por la playa despues de un temporal , muchas veces me he llevadoa casa señuelos , gafas y tubos de bucear entre otroas cosas saludos.

Aleva dijo...

La Mar, a su manera, nunca dejará de asombrarnos.. cualquier interacción con ella o sus alrededores es un sin fin de curiosidades..

Valga la redundancia.. curioso paseo playero Marcos!!!

Desgraciadamente estampas como las últimas fotos se ven cada dia más.. bonito mensaje!.

Un saludo.
Álvaro "Aleva".

pescaatot dijo...

Sí, Pedro, he fet una "arreplegaeta" i plam, entrada al canto...que hay que ver como consume esto de blogspot, ¿verdad?
Jaime, es más rentable pasear (recoges) que ir a pescar (pierdes), jeje.
Alvaro, sí, quizás la calidad del agua del mar puede que haya mejorado un poco en los últimos años, supongo por los mayores controles que hay, pero lo que vamos a peor es en el poco civismo de mucha gente a la hora de tirar basuras los los espacios naturales.
Saludos.