domingo, 29 de abril de 2018

CAIAC OCTOPUS. L'ELECCIÓ



Ben apunt vaig estar de comprar-me un caiac molt similar al meu Disco però en fibra de vidre, buscant algo més de lleugeresa i rapidesa.

De sobte em va canviar el "chip" i he decidit que ja he fet prou milles a rem i que necessitava un canvi que em motivara més si cap.

Intentaré pescar més a jigging i spinning i deixar una mica més de banda el curricà i un caiac a pedals crec que és el que necessitava.

Buscava un caiac que pesara el menys possible, per a moure'l amb relativa facilitat fora de l'aigua, que no fos molt llarg ni molt ample.

Després de pegar-li moltes voltes al cap, maxacar-vos a consultes, cosa que us agraisc, etc, he decidit adquirir el OCTOPUS.

Té les següents característiques.

Eslora: 370 cm

Mànega: 80 cm

Pes: 28 kg

Ja té les primeres proves a l'aigua, i les sensacions han estat bones en general.

Com a punts a favor, com deia, el seu pes, la seua proa, la seua línia, el seu preu.

Com a punts en contra, tal vegada pancexa una mica amb un poc d'ona, el timó pega en massa menut, la maneta del timó queda un peliu llunyana, es troba a faltar algún pasacaps, el respatller no agafa bé els lumbars i estic provant de usar la meua antiga renyonera del Disco. De tota manera, crec que a totes les cadires del mercat els pot ocórrer el mateix,  però ja dic, són contres totes elles molt lleus i esmenables.

Respecte als pedals, el temps dirà. No m'atrevesc a donar una valoració encara.

La seua velocitat de creuer està sobre els 4'5km/h i la seua punta 8km/h.

Com no podria ser d'altra manera, ja m'he disposat a fer-li algun brico. Consola per a col·locar la sonda, algun canyer i, sobretot, la fogonadura per a una xicoteta vela que no té altra intenció que la d'ajudar-me en els desplaçaments sempre que els vents siguen portants.

He ampliat el timó, notava que, sobretot quan col·locava la vela  quedaba pobre. Està fet amb xapa d'alumini de 3 mm. Ara tindrà com un 75% més d'àrea respecte a l'original.

El forat del pedals el veía molt escandalós i tenia por que caigués en eixa zona algun esquer, aparell, etc. i estic provant eixa estoreta d'EVA que es veu de color blau. Lógicament, estéticament caldrà millorar-lo.


També, i pensant amb el meu fill que li agrada molt la pesca, se m'ha ocurrit fer el muntatge de cadires i renyoneres que vegeu en la foto. Aquesta combinació està encara per provar.

Bé, això és tot. Donar les gràcies al meu antic caiac Disco que tantes alegries m'ha donat i comença una nova època.

Salutacions.

"Pescaatot".